if99.net

IF99 ITB

Archive for the ‘proposal’ Category

Thesis Proposal Seminar

without comments

Alhamdulillah....

After, I have passed the n-th step of master thesis process. On November 13, 2007 at 15.00 CET, I've done my thesis proposal presentation. The title of my master thesis is PLEF: A Conceptual Framework for Personal Learning Environments. The presentation file is shown, as follows.





Actually there are several accidents which put me under pressure and anxious. At first my seminar was scheduled at 16.00, so at 10.00 I still rest in my cozy and comforting bed. Suddenly, this cozy situation disappeared with a sudden call from Mr. Chatti (my thesis advisor) who told me that due to one-several reasons Prof. Jarke (my first supervisor) could not attend presetation at 16.00. So, my presetation time was changed to 14.00. Not only that, Chatti also asked me to fix several errors in my presentation file.

This lazily-laying-in-bed thesis struggler (which is ME, ofc) jumped from his bed, rushed to his computer to fix the presetation file, took a shower, ate and then did the last rehearsal. At 13.30, I arrived in my institute and met Chatti. The first thing Chatti said is "Do you receive my last email? Your presentation is moved to 15.00". OMG, suddenly my mood went to the lowest level. Why didn't I check my email before I went to the institute T_T. Na ja...no problem, at least I could still do my presentation that day.

Finally, my presetation is started at 15.10 because Prof. Jarke came a lil bit late (only 10 mins) due to his business. Alhamdulillah, my presentation is not attended by fixed trio-seminar-attender: me, my supervisor and my professor. FYI, it's very common in my institute if a presentation is only attended by the presenter, the supervisor and the professor. Some of my friends also attended my seminar, i.e., Ai, Henry and Cuong (my vietnamesse friend). I am really thankful for all their support and attendance.

So what next? Ofc, it's time to develop the software

Written by Mohammad Ridwan Agustiawan

November 29th, 2007 at 7:08 am

Thesis Proposal Seminar

without comments

Alhamdulillah....

After, I have passed the n-th step of master thesis process. On November 13, 2007 at 15.00 CET, I've done my thesis proposal presentation. The title of my master thesis is PLEF: A Conceptual Framework for Personal Learning Environments. The presentation file is shown, as follows.





Actually there are several accidents which put me under pressure and anxious. At first my seminar was scheduled at 16.00, so at 10.00 I still rest in my cozy and comforting bed. Suddenly, this cozy situation disappeared with a sudden call from Mr. Chatti (my thesis advisor) who told me that due to one-several reasons Prof. Jarke (my first supervisor) could not attend presetation at 16.00. So, my presetation time was changed to 14.00. Not only that, Chatti also asked me to fix several errors in my presentation file.

This lazily-laying-in-bed thesis struggler (which is ME, ofc) jumped from his bed, rushed to his computer to fix the presetation file, took a shower, ate and then did the last rehearsal. At 13.30, I arrived in my institute and met Chatti. The first thing Chatti said is "Do you receive my last email? Your presentation is moved to 15.00". OMG, suddenly my mood went to the lowest level. Why didn't I check my email before I went to the institute T_T. Na ja...no problem, at least I could still do my presentation that day.

Finally, my presetation is started at 15.10 because Prof. Jarke came a lil bit late (only 10 mins) due to his business. Alhamdulillah, my presentation is not attended by fixed trio-seminar-attender: me, my supervisor and my professor. FYI, it's very common in my institute if a presentation is only attended by the presenter, the supervisor and the professor. Some of my friends also attended my seminar, i.e., Ai, Henry and Cuong (my vietnamesse friend). I am really thankful for all their support and attendance.

So what next? Ofc, it's time to develop the software

Written by Eka Afrina

November 29th, 2007 at 7:08 am

GW KESELLLL!!!!!!!!!!

without comments

Untuk posting yang kali ini, gw sengaja nulis dalam bahasa Indonesia. Bukannya gw mau menyalahi sumpah palapa gw, yaitu menggunakan bahasa Inggris di blog gw yang ini. Tapi, ini buat jaga-jaga. Barangkali aja supervisor gw nengok blog gw ini n ngebaca. Kalau dia sampai baca, bisa berabe, wong gw lagi kesel ama dia n professor kok.

Jadi begini ceritanya....(lah kok kayak acara tivi misteri di Indo yang menghadirkan paranormal ya?). Gw berusaha supaya akhir bulan ini, gw bisa seminar proposal thesis. Kenapa gw yakin gw bisa seminar proposal thesis akhir bulan ini? Yaaa..itu karena dari 4 bab yang diharapkan, gw udah sampai ke bab 3. Dan bab 4 itu berbicara lebih ke arah perencanaan bagaimana thesis akan dilaksanakan, misalnya apa teknologi yang dipakai dan timeline projek thesis. So, gw yakin begitu selesai ujian tanggal 16 dan 17 Juli 2007 ntar, gw bisa ngebut dan memberikan draft proposal thesis.

Namun, kenyataan emang pahit. Pada saat jumat, tanggal 6 Juli 2007 bersejarah itu (bersejarah ya..bukan berdarah...), ketika kupintakan jadwal seminar proposal, pembimbing thesis gw bilang, "Wah akhir juli gak bisa, karena bos professor lagi holiday alias urlaub. Si bos bakal ada di Aachen lagi di bulan Agustus." WHAT!!!!!!!! I'm shocked!!! Lantas, gw tanya lagi, "kalau gitu, tengah atau akhir bulan Agustus gimana?". Pembimbing gw bilang, "Wah saat itu saya yang masih liburan.". NOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pembimbing gw meneruskan, "Paling cepat awal september kamu bisa seminar proposal thesis". OK, the rest of the story is not important.

GW KEEESSSSSEEEEEEELLLLLLLL!!!!!!!!!!!!!!!! Terutama ama kebodohan dan kesalahan kalkulasi gw sendiri. Gw lupa kalau bulan-bulan Juli dan Agustus tuh bulannya urlaub atawa liburan. So, professor dan para mitarbeiter (asisten profesor) di sini pada pulang atau bepergian. Yang bikin gw BT dan pengen nangis tuh karena pengerjaan thesis di bidang keahlian institut gw tuh butuh waktu 6 bulan. So, artinya gw bakal di Aachen sampai (paling cepat) Maret 2008. Artinya, target gw pulang sebelum akhir tahun gagal. Artinya juga, gw harus nyari duit tambahan buat 3 bulan, dari januari-maret 2008. Hik..hik..hik.. I wanna cry... T_T

Ah udah ah..gw tambah kesel klo ingat-ingat terus....Mending makan malam dulu ah...

Aachen, 8 Juli 2007.

Sedih karena thesis dan lupa masak nasi...sedihnya dobel deh T_T

Written by mridwana

July 9th, 2007 at 1:47 am

GW KESELLLL!!!!!!!!!!

without comments

Untuk posting yang kali ini, gw sengaja nulis dalam bahasa Indonesia. Bukannya gw mau menyalahi sumpah palapa gw, yaitu menggunakan bahasa Inggris di blog gw yang ini. Tapi, ini buat jaga-jaga. Barangkali aja supervisor gw nengok blog gw ini n ngebaca. Kalau dia sampai baca, bisa berabe, wong gw lagi kesel ama dia n professor kok.

Jadi begini ceritanya....(lah kok kayak acara tivi misteri di Indo yang menghadirkan paranormal ya?). Gw berusaha supaya akhir bulan ini, gw bisa seminar proposal thesis. Kenapa gw yakin gw bisa seminar proposal thesis akhir bulan ini? Yaaa..itu karena dari 4 bab yang diharapkan, gw udah sampai ke bab 3. Dan bab 4 itu berbicara lebih ke arah perencanaan bagaimana thesis akan dilaksanakan, misalnya apa teknologi yang dipakai dan timeline projek thesis. So, gw yakin begitu selesai ujian tanggal 16 dan 17 Juli 2007 ntar, gw bisa ngebut dan memberikan draft proposal thesis.

Namun, kenyataan emang pahit. Pada saat jumat, tanggal 6 Juli 2007 bersejarah itu (bersejarah ya..bukan berdarah...), ketika kupintakan jadwal seminar proposal, pembimbing thesis gw bilang, "Wah akhir juli gak bisa, karena bos professor lagi holiday alias urlaub. Si bos bakal ada di Aachen lagi di bulan Agustus." WHAT!!!!!!!! I'm shocked!!! Lantas, gw tanya lagi, "kalau gitu, tengah atau akhir bulan Agustus gimana?". Pembimbing gw bilang, "Wah saat itu saya yang masih liburan.". NOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pembimbing gw meneruskan, "Paling cepat awal september kamu bisa seminar proposal thesis". OK, the rest of the story is not important.

GW KEEESSSSSEEEEEEELLLLLLLL!!!!!!!!!!!!!!!! Terutama ama kebodohan dan kesalahan kalkulasi gw sendiri. Gw lupa kalau bulan-bulan Juli dan Agustus tuh bulannya urlaub atawa liburan. So, professor dan para mitarbeiter (asisten profesor) di sini pada pulang atau bepergian. Yang bikin gw BT dan pengen nangis tuh karena pengerjaan thesis di bidang keahlian institut gw tuh butuh waktu 6 bulan. So, artinya gw bakal di Aachen sampai (paling cepat) Maret 2008. Artinya, target gw pulang sebelum akhir tahun gagal. Artinya juga, gw harus nyari duit tambahan buat 3 bulan, dari januari-maret 2008. Hik..hik..hik.. I wanna cry... T_T

Ah udah ah..gw tambah kesel klo ingat-ingat terus....Mending makan malam dulu ah...

Aachen, 8 Juli 2007.

Sedih karena thesis dan lupa masak nasi...sedihnya dobel deh T_T

Written by Eka Afrina

July 9th, 2007 at 1:47 am